پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120047
ديدار تيم ملي در شهر خاطره‌ها و بازي با ۶ تايي‌ها!
تاریخ انتشار : 1393/10/13 09:52:57
نمایش : 1008
نخستين ديدار تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا مقابل بحرين در شهري برگزار مي‌شود که بدون شک يادآور بهترين خاطره فوتبالي براي ايراني‌ها‌ است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم ملي فوتبال ايران دوشنبه شب در حالي راهي استراليا شد که در گروه C‌ با بحرين، قطر و امارات همگروه است.

در مجموع ۵۲ دوئل قبلي ايران با اين ۳ تيم، ۲۹ برد و ۸ باخت نصيب تيم ملي شده است. رکورد ويژه هم اين است که تيم ملي هرگز در جام ملت‌ها به اين ۳ تيم نباخته و ۵ پيروزي (۳ پيروزي مقابل امارات، يکي رودرروي قطر و يکي برابر بحرين) دارد و يک مساوي با امارات داشته و تنها بحرين در اين بازي‌ها موفق به باز کردن دروازه تيم ملي شده است.

نخستين ديدار تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا مقابل بحرين در روز ۲۱ دي و در ورزشگاه شهر ملبورن برگزار مي‌شود. اين شهر يادآور ۸ آذر ۱۳۷۶ و صعود رويايي به جام جهاني ۹۸ است. اين ورزشگاه همان زمين معروف ملبورن کريکت گراند نيست و تغيير وضعيت داده و حالا به ورزشگاه مستطيلي معروف شده است. در ۱۶ دوئل قبلي برابر بحرين، برتري ۷ بر ۴ در تعداد پيروزي‌ها به سود ايران است. جالب اينکه نصف پيروزي‌هاي بحرين در بازي‌هاي دوستانه رقم خورده است.

دو تيم فقط يک بار در جام ملت‌ها به ديدار هم رفته‌اند که مربوط است به بازي رده‌بندي سال ۲۰۰۴ و پيروزي تيم ملي است. مهمترين خاطره از رويارويي با بحرين هم شکست ۳ بر يک سال ۲۰۰۱ است که اجازه نداد تيم ملي راهي جام جهاني ۲۰۰۲ شود و به همين دليل يکي از منفورترين رقباي تيم ملي در نزد مردم به حساب مي‌آيد. علي دايي با ۴ گل بهترين گلزن تيم ملي به بحرين است و بعد از او يک مدافع ۳ گله به نام هادي عقيلي قرار دارد. از ترکيب فعلي تيم ملي، سيد جلال حسيني، کريم انصاري‌فرد و آندرانيک تيموريان سابقه زدن گل به بحرين را دارند.
رديف نوع بازي‌ها نتيجه

۱ بازي‌هاي آسيايي ۶ - ۰ (ايران)
۲ مقدماتي المپيک ۳ - ۰ (ايران)
۳ بازي‌هاي آسيايي تساوي بدون گل
۴ مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا ۰ - ۱ (بحرين)
۵ مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا ۳ -۰ (ايران)
۶ مقدماتي جام جهاني ۰ - ۰
۷ مقدماتي جام جهاني ۱ - ۳ (بحرين)
۸ رده‌بندي جام ملت‌هاي آسيا ۴ بر ۲ (ايران)
۹ مقدماتي جام جهاني ۰ - ۰
۱۰ مقدماتي جام جهاني ۱ - ۰ (ايران)
۱۱ دوستانه ۰ - ۰
۱۲ دوستانه ۲ - ۴ (بحرين)
۱۳ غرب آسيا ۳ - ۰ (ايران)
۱۴ پيش مقدماتي جام جهاني ۶ -۰ (ايران)
۱۵ پيش مقدماتي جام جهاني ۱ - ۱
۱۶ غرب آسيا ۰ - ۰

* ورزشگاه ملي استراليا در سيدني، ميزبان بيستمين دوئل تاريخ ايران و قطر در ۲۵ دي ماه خواهد بود. در ۱۹ رويارويي قبلي، ۱۱ برد براي ايران ثبت شده و ۳ پيروزي براي قطري‌ها. دو تيم در جام ملت‌هاي آسيا فقط يک بار به مصاف هم رفته‌اند که به سود ايران تمام شد. قطر دو شباهت جالب به بحرين دارد؛ اولي شکست دادن تيم ملي در يک بازي فوق العاده مهم در مقدماتي جام جهاني ۱۹۹۸ و دومي خوردن ۶ گل در يک بازي از ايران. آخرين بازي تيم ملي برابر قطر، مهمترين دوئل تيم کي‌روش براي رسيدن به جام جهاني ۲۰۱۴ بود که با گلزني قوچان‌نژاد يک بر صفر به سود ما تمام شد. ۵ بازي از ۶ رويارويي اخير دو تيم مساوي شده است. طبق معمول، دايي با ۵ گل بهترين گلزن تيم ملي به قطر است و بعد از او، عليرضا نيکبخت واحدي با ۳ گل قرار دارد. از ترکيب فعلي تيم ملي، احسان حاج صفي، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه سابقه زدن گل به قطر را دارند.

رديف نوع بازي‌ها نتيجه

۱ گروهي جام ملت‌هاي آسيا ۲ - ۰ (ايران)
۲ دوستانه ۲ - ۰ (ايران)
۳ دوستانه ۱ - ۰ (ايران)
۴ مقدماتي جام جهاني ۳ - ۰ (ايران)
۵ مقدماتي جام جهاني ۰ - ۲ (قطر)
۶ دوستانه ۲ - ۱( ايران)
۷ دوستانه ۱ - ۲ (قطر)
۸ پيش مقدماتي جام جهاني ۳ - ۱ (ايران)
۹ پيش مقدماتي جام جهاني ۳ - ۲ (ايران)
۱۰ دوستانه ۱ - ۰ (ايران)
۱۱ دوستانه ۰ - ۰
۱۲ غرب آسيا ۶ - ۱ (ايران)
۱۳ دوستانه ۱ - ۰ ( ايران)
۱۴ دوستانه ۲ - ۳ (قطر)
۱۵ دوستانه ۰ - ۰
۱۶ پيش مقدماتي جام جهاني ۱ - ۱
۱۷ پيش مقدماتي جام جهاني ۲ - ۲
۱۸ مقدماتي جام جهاني ۰ - ۰
۱۹ مقدماتي جام جهاني ۱ - ۰ (ايران)

* دوئل ۲۹ دي ورزشگاه ۵۲۵۰۰ نفري سانکورپ شهر بريزبين، شانزدهمين رويارويي ايران و امارات است. در ۱۵ بازي قبلي، ۱۱ بار ايران برده و امارات فقط در يک بازي با پيروزي زمين را ترک کرده که آن هم بازي دوستانه بود. در دوئل‌هاي رسمي فقط يک بار دروازه تيم ملي برابر امارات باز شده است. آخرين ديدار دو تيم به جام ملت‌هاي قبل برمي‌گردد. ديداري که بعد از مسجل شدن صعود تيم ملي از گروهش برگزار شد و به همين دليل، قطبي تيمش را با ۹ تغيير نسبت به ترکيب اصلي و با حضور ذخيره هايي مثل محسن بنگر، شهاب گردان، فرشيد طالبي، آرش افشين و محمد نوري روانه زمين کرد و ۳ گل زد و برنده شد.

۳ برد شامل ۲ پيروزي ۳ بر صفر و يک مساوي (برابر تيمي که والري لوبانوفسکي را روي نيمکتش داشت) برابر امارات در جام ملت‌هاي آسيا داشتيم. امارات تنها تيم گروه است که هنوز ۶ گل در يک بازي از ايران نخورده است. کريم باقري با ۳ و حسين فرکي با ۲ گل، بهترين گلزنان ايران به امارات هستند. دايي فقط يک گل به امارات زده است.

رديف نوع بازي‌ها نتيجه

۱ دوستانه ۲ - ۰ (ايران)
۲ دوستانه ۳ - ۰ (ايران)
۳ دوستانه ۳ - ۰ (ايران)
۴ گروهي جام ملت‌هاي آسيا ۱ - ۰ (ايران)
۵ گروهي جام ملت‌هاي آسيا ۰ - ۰
۶ دوستانه باخت يک به ۳ ۱ - ۳ (امارات)
۷ پلي آف جام جهاني برد يک بر صفر ۱ - ۰ (ايران)
۸ پلي‌آف جام جهاني ۳ - ۰ (ايران)
۹ دوستانه ۱ - ۰ (ايران)
۱۰ دوستانه ۲ - ۰ (ايران)
۱۱ پيش مقدماتي جام جهاني ۰ - ۰
۱۲ پيش مقدماتي جام جهاني ۱ - ۰ (ايران)
۱۳ مقدماتي جام جهاني ۱ - ۱
۱۴ مقدماتي جام جهاني ۱ - ۰ (ايران)
۱۵ گروهي جام ملت‌هاي آسيا برد ۳ بر صفر ۳ - ۰ (ايران)
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html